luni, 1 iunie 2009

1 Iunie - Ziua Copilului, Ziua noastra

La multi ani tuturor celor care sint copii, celor care se simt copii si celor care vor sa ramanina copii!
E un prilej pentru noi, cei maturi, sa-i sarbatorim pe cei mici, sa ne amintim de copilul din noi, sa rememoram clipele petrecute in anii inocentei. E momentul când le zâmbim mai des copiilor noştri sau celor pe care îi întâlnim. Când am vrea să fim din nou printre personaje de poveste, ca atunci când citeam o carte de basm.
Eu ma gindesc la acei ani incepind povestea cu ,,a fost odata”: Nu ma despart prea multi ani de copilarie dar am devenit totusi nostalgic gindindu-ma cit de repede si de frumos au trecut anii inocentei mele. Ca orice baiat preferam joaca in fata blocului, drumetiile cu prietenii, mersul la bunici, dar de mic copil parintii mi-au insuflat dorinta de a citi. Ceea ce mi se parea un chin la inceput a devenit mai tirziu o placere sa constat ca ma regaseam in multe dintre personajele cartilor citite.
Eram, pe rind, in imaginatia mea, eroul din "Winnetou", ma regaseam in "1000 de leghe sub mari", ma asemanam si zburam cu "Peter Pann", cutreieram lumea alaturi de "Huckleberry Finn", sustineam infocat ideile lui "Don Quijote", faceam toate boacanele impreuna cu Nica din "Amintiri din copilarie", luptam ca un adevarat cavaler alaturi de "Cei trei muschetari", vorbeam cu animalele invatat de Mowglie din "Cartea junglei", visam pe rimele poeziilor eminesciene, ma credeam mai ceva ca "Praslea cel voinic" si ma consideram ... "Fat-Frumos"...!:D
Am descoperit cu placere sa-mi regasesc ulterior, in salile de cinema, personajele preferate proiectate in filmele hollywood-iene...
Cine nu-si aminteste de Tom & Jerry, Donald Duck, Pantera Roz, Woody etc, personaje care ne-au amuzat ani in sir si care dainuie vesnic in sufletele noastre?! Mi-e foarte greu sa inteleg desenele din ziua de astazi, pline de violenta, fara substanta si fara morala...L-)
Rememorind aceste clipe am devenit nostalgic si ma intreb: oare "unde esti copilarie, cu padurea ta, cu tot?":((


Nicu Alifantis - O, ramai
Asculta mai multe audio Muzica »

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentezi...?!